پنجشنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۸۴

جــامعه ایــرانیـان مقـــیم اتــریـش

چند وقت پیش یک قسمت به بخش پیوندهای وبلاگ اضافه کردم به اسم همسایه ها که در این قسمت لینک وبلاگهای فارسی زبان در اتریش را فارغ از نوع و تمایلات نویسندگان آوردم که البته ممکن است وبلاگ یا وبلاگهای دیگری هم موجود باشد که امیدوار در آینده با یادآوری شما دوستان به لیست اضافه کنم

اما چند روز پیش به طور اتفاقی سر کلاس چند شماره نه چندان قدیمی از روزنامه دی پرسه دست یکی از دوستان یوگسلاو دیدم که گزارشاتی ازخارجیان مقیم اتریش در آنها چاپ شده بود , مثلا اینکه یوگسلاوها بزرگترین اقلیت مقیم اتریش می باشند و بعد از آنها ترکها دومین اقلیت بزرگ خارجی ها در اتریش می باشند اما نکته مهم برای من بخش دیگری ازآن گزارش بود, آنجایی که اشاره ای داشت به ایرانیان مقیم اتریش و به این نکته که ایرانیان چندان اقلیت متشکلی نیستند, همین تعریف را هم از جامعه لهستانی های اتریش داشت اما در مقابل جامعه ترکها و یوگسلاوها را متشکل تر از سایرین بیان کرده بود, اینکه این تحلیل تا چه حد صحیح ویا تا چه حد نا صحیح است خود بحث مفصل تری را می طلبد

ولی در همین زمینه به ذهنم رسید که چقدر خوب می شد اگر در جایی ویا سایتی فعالیتهای تمام ایرانیان مقیم اتریش فارغ از تمایلات و یا رشته تخصصی آنها تنها با قید ایرانیان مقیم اتریش ذکر می شد, به نظرم این حداقل کاریست که که می شود انجام داد تا زمانیکه خبرنگاران و گزارشگران اتریشی خواستند گزارشی از جامعه ایرانیان داشته باشند هرکدام از ظن خود یار ما نشوند و برای تهیه چنین گزارشهایی با داشتن اطلاعات اولیه و پایه ای, تحلیل کامل تری را برای خوانندگان اتریشی ارایه نمایند و در معرفی جامعه ایرانیان تنها به چند سوپر مارکت و فروشگاه بسنده نکنند, هر چند این وظیفه یک گزارشگر یا محقق است که از کامل بودن اطلاعات پایه ای خود تا حد زیادی مطمن باشد و بعد کارتجزیه و تحلیل را شروع کند اما بنظرم تک تک ما ایرانیهای حاضر در اتریش در ایجاد این اطلاعات اولیه برای گزارشهای آینده سایر روزنامه هانقش موثری می توانیم داشته باشیم
بنابراین بر آن شدم تا در حد همین داده های فعلی و ناقصی که دارم مقدمات آن اطلاعات پایه ای را بر روی این وبلاگ ایجاد نمایم,البته بهتر آنست که این اطلاعات در سایتی اختصاصی و بطور تفصیلی بیاید وتنها به یک لینک خلاصه نشود اما تا رسیدن به چنین جایگاهی فعلا از امکانات موجود برای تهیه این اطلاعات استفاده می کنم ومطمن هستم در این مسیر با یاری شما دوستان هر روز این اطلاعات را کامل تر خواهیم کرد , البته پرواضح است که منظور من در ارتباط باهرگروه با هر گرایش و تمایلی شامل گروه ها و احزاب سیاسی نمی باشد بطور مشخص داشتن اطلاعات پایه ای از فعا لیتهای علمی , فرهنگی و هنری ایرانیان مقیم اتریش مورد نظرم است
من این بخش را دراین وبلاگ تا ایجاد یک سایت مستقل به طور موقتی ایجاد می کنم و این بخش را به سه قسمت تقسیم می کنم
اول ـ سايت انجمن ها ، شامل انجمن هاي علمي ، فرهنگي ، هنري و يا صنفي به ترتیب حروف الفبا
دوم ـ سايتهاي عمومي شامل سايتهاي اطلاع رساني و اطلاعات عمومي
سوم ـ سایتهای شخصی که فعالیتهای فردی ایرانیان در زمینه های علمی , فرهنگی و هنری می باشد
البته در بعضی از سایت ها خوشبختانه لینک هایی از سایر سایتهای ایرانی وجود دارد که امیدوارم با کنار هم گذاشتن همه آنها یک لیست کامل از جامعه ایرانیان مقیم اتریش داشته باشیم تا با این تشکل در اطلاع رسانی به آن تشکل در جمع وجامعه هم برسیم

۲ نظر:

ناشناس گفت...

movafagh bashi!
m-r

ناشناس گفت...

مهدی جان،ایده ات جالبه، امیدوارم که در انجام این کار به نتیجه برسی

Free counter and web stats